Browse By

משאבי אנוש, השמת בכירים, רשתות חברתיות ועמית שחר אחת:

חיפוש עבודה הינו הליך לא קל ששואב אנרגיות רבות ומביא ללא מעט תסכולים.

מי יכול לעשות את העבודה בשבילנו

על מנת להקל על כל ההליך, ישנן חברות השמה ומשאבי אנוש, אשר נועדו למקד את המועמד למשרה שהוא מחפש ושגם מתאימה עבורו, ומנגד למקד את המעסיק למועמד המתאים למשרה. כאשר מדובר בהשמת בכירים, העסק הופך להיות אף יותר מסובך – לבכירים דרישות גבוהות והם לא מוכנים להתפשר על התפקיד ובטח שלא על התנאים והשכר. גם כאן נכנסות חברות ההשמה לתמונה כאשר ישנן חברות המתמחות בהשמת בכירים. הבעיה היא, שרבים חושבים שבגלל שפרופיל הבכירים עשיר ויש להם מה להציע ברשתות השונות (להבדיל מפרופיל של עובד זוטר), אז הגיוס צריך להתמקד אך ורק ברשתות החברתיות.

עמית שחר חברת משאבי אנוש

עמית שחר, שותפה ויועצת בכירה בחברת "משאבי אנוש", מבהירה כי הרשתות החברתיות שינו את חוקי המשחק בכל הקשור לגיוס והשמה. הדוגמא הבולטת ביותר בעיני עמית שחר היא רשת הlinkedin המאפשרת למשתמשיה ליצור פרופיל עסקי בו הם יכולים להציג את הניסיון המקצועי שלהם וליצור קשרים עם אנשי מקצוע מהתחום שלהם או מתחומים נושקים ובכך למצוא אופציות תעסוקה ושיתופי פעולה עסקיים. הפרופיל העסקי כולל פירוט של המשרות בהן עבד המשתמש, קורסים והתמחויות אותן עבר, תארים למיניהם וכמובן המלצות ממעסיקים קודמים. כל המידע הנמצא בפרופיל המשתמש, בעצם מגלם את כל מה שמעסיק צריך לדעת בשלב הראשוני.

אין להסתמך על רשתות חברתיות בחיפוש עבודה

כאמור, למרות הפרופיל העסקי העשיר של עובדים בכירים ברשתות החברתיות, ישנה בעייתיות לתת משקל כה רב על רשתות חברתיות בכל הקשור להשמת בכירים. עמית שחר מדגישה, כי הרשת הינה כאוטית וכי יש לנתח את המידע המגיע ממנה באופן מדויק כפי שעושים בחברת "משאבי אנוש" – הם נוהגים לסנן מידע לא רלוונטי המגיע אליהם מכלים רבים (וביניהם מהרשתות החברתיות) והם אינם נוהגים להתבסס אך ורק על הlinkedin אלא על מגוון רחב יותר של כלים. וכאן, לפי טענתה של שחר, טמון הכוח של חברות ההשמה והחשיבות שלהן בגיוס בכירים, בכך שהן מעבדות מידע באופן אנושי משלל גורמים ולא מסתמכות כרובוט על רשת חברתית אחת ונותנות לה את מלוא המשקל.

מקווים שנהנתם מוזמנים להגיב לנו ולשתף אותנו בדעות של על הכתבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *