Browse By

על ביטוח מקצועי – אחריות מקצועית

איך עושים ביטוח לעסק, מה זה אחריות מקצועית ומהם השלבים בבחירת פוליסה? בדקנו


ביטוח מקצועי, או בשמו הנפוץ יותר – ביטוח אחריות מקצועי, הוא סוג ביטוח המיועד לבתי עסק ולבעלי המקצועות החופשיים. מדובר בביטוח המעניק פוליסת ביטוח שמכסה כל מקרה בו מוגשת תביעה בגין נזקים אשר נגרם על ידי המבוטח או מטעמו לצד שלישי כלשהו. כלומר, מבוטח אשר גרם נזקים, עקב רשלנות או כל דבר אחר לאדם כלשהו , הפוליסה שלו תכסה את הוצאותיו המשפטיות במקרה של תביעה נזיקית שתוגש על ידי הצד השלישי. מדוע הביטוח הרפואי מתאים במיוחד לאנשים העוסקים במקצועות חופשיים? בגין שאותם אנשים בעלי אחריות רבה כלפי אנשים אחרים ולכן נושאים איתם את הסיכון לתביעה נזיקית פוטנציאלית מצד אותם גורמים.

באופן כללי

למרות שפוליסות העוסקות בביטוח מקצועי מציעות באופן כללי את אותם דברים שצוינו (כיסוי במקרה של תביעת צד שלישי), עדיין יש הבדלים בין הפוליסות השונות ולכן חשוב מאוד לבדוק את תנאי הפוליסה, שכן לכל בעל מקצוע חופשי צרכים אחרים ויש לבדוק שהפוליסה עונה עליהם. דבר נוסף וחשוב מאוד, הוא שיש לחדש את הביטוח באופן שוטף, שכן הביטוח מכסה תביעות המוגשות בזמן הביטוח ולא תביעות המוגשות עבור מקרים שקרו בזמן הביטוח. לכן יש לשמור על רצף בביטוח מקצועי, אלא אם כן מדובר בפרישה מהחיים המקצועיים.

ביטוח לכל אחד

אם בעבר ביטוח מקצועי היה מנת חלקם של המקצועות החופשיים בלבד, הרי שבשנים האחרונות גברה המודעות הציבורית בכל הנוגע לזכויות של נפגעי הרשלנות המקצועית, מה שהעלה את שיעור התביעות המוגשות הן כלפי בעלי המקצועות החופשיים והן באופן כללי כלפי חברות נותנות שירות ואפילו כנגד חברות יצרניות. ריבוי התביעות הביאו לכך שכמעט כל חברה כיום או נותן שירות עושים ביטוח עסקי.

השינוי בפוליסות

בגלל הביקוש הגובר, גם הפוליסות עצמן השתכללו ומתאימות את עצמן למצב המשתנה. למשל, אם בעבר היה מקובל שהפוליסה מגנה על המבוטח רק על תביעה או אירוע שהתרחשו במהלך תקופת הביטוח, כיום ישנן פוליסות הדואגות להגן על המבוטחים גם בגין אירועים שהתרחשו בטרם רכישת הפוליסה. כאשר פוליסה מסוג זה נקראת ביטוח מקצועי על בסיס הגשת תביעה.

השוו מחירים

זיכרו, כאשר עושים ביטוח, בין אם מקצועי, לעסק, או לכל דבר אחר יש לעשות סקר שוק כדי לצרוך את המידע הנחוץ לשם השוואת מחירים. המון חברות ביטוח יש בשוק וכל אחת תציע לכם מחירים אחרים עם פוליסה מותאמת לכם. אמנם המחירים  הכלליים אמורים להיות דומים אך תופתעו לגלות כמה מרחב תמרון יש לסוכני הביטוח. גם אם אתה כבר יודעים באיזו חברת ביטוח אתם רוצים לעשות את הפוליסה, תמיד טוב לדעת מחירים נוסעים שיהוו קלף מיקוח בשלב המסע ומתן על המחיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *