Browse By

ביטוח בהתאם לתקנות ניירות ערך – חשיבות עליונה

העולם של ניירות הערך הוא עולם מאוד מסוכן ובעל פיתולים רבים.

אפשר להתחיל את הבוקר עם רווח גדול ולחשוב שאפשר ללכת ולחגוג ותוך כדי שכבר מתכננים לאן הולכים פתאום השוק מתרסק ואז צריך להתחיל לדאוג והדופק עולה. על מנת למנוע קריסה כלכלית על מי שמשקיע בבורסה ומשחק עם מניות נחקק החוק של ביטוח בהתאם לתקנות ניירות ערך. החובה לעשות ביטוח היא בעלת היגיון רבתי. חופש העיסוק זוהי זכות יסוד אבל במקביל לזכות זו צריך לדאוג שאנשים לא יתרסקו כלכלית ולכן צריך שיהיה להם ביטוח בהתאם לתקנות ניירות ערך.

הרעיון של הביטוח הוא לתת להם רשת ביטחון אשר תשמור עליהם בהחלטות לא טובות שהם עושים.

בגלל שמדובר בעולם שהוא רווי סיכון, גם אם מנסים לעשות את ההחלטות הטובות ביותר, לעיתים עושים טעויות או אפילו יותר מכך, לעיתים עושים החלטות אשר היו בלתי נמנעות בנקודת הזמן שבה נעשו ולכן אין טעם אפילו להרגיש רגשות אשם כלשהם. עם זאת, המחיר על החלטות שכאלו עלול להיות בלתי נסלח ולכן יש צורך בביטוח בהתאם לתקנות ניירות ערך. הביטוח בהתאם לתקנות ניירות ערך מהווה סוג של ווסת. בגלל שהשוק הזה משתנה כל הזמן צריך לדאוג לכך שיהיה איזו שהיא רשת ביטחון שתשמור על מי שעוסק בשוק. המחוקק הבין שההתעסקות עם מניות היא מסוכנת ולכן חוקק את החוק של ביטוח בהתאם לתקנות ניירות ערך.

החוק לניירות ערך קובע כללים ברורים אשר מפורטים בתקנות לניירות ערך אשר יורדות לרזולוציה ברורה של איך צריך לעשות ומה צריך לעשות.

אחד הדברים המובהקים שמקפידים עליהם הוא ביטוח בהתאם לתקנות ניירות ערך. הרעיון המנחה של הביטוח בהתאם לתקנות ניירות ערך הוא לאפשר את מרחב הטעויות הבלתי נמנעת מבלי לשאת במחיר של קטסטרופה. בגלל שהתנועות יכולות להיות כל כך חדות, חשוב שיהיה איזו שהיא רשת ביטחון לשינויים האלו. התנהלות עם ביטוח בהתאם לתקנות ניירות ערך נוסכת ביטחון אשר אי אפשר לתפקד כמו שצריך בלעדיו ולכן חשוב מאוד לשמור עליו ולא לבטל אותו גם אם מרגישים שאין בו צורך.

ישנם מקצועות רבים אשר עסוקים סביב הנושא של שוק ההון וסביב תחומים פיננסיים שונים, ניתן לראות זאת למשל עם עובדים אשר עוסקים בבורסה לניירות ערך, הללו אשר עובדים כמריצי מניות, מנהלי תיק מניות וכיוצא בזה.

ביטוח בהתאם לתקנות ניירות ערך

ביטוח בהתאם לתקנות ניירות ערך

בשל כך יש לאותם אנשים אחריות גדולה מתוקף תפקידם החשוב.

על כן ביטוח בהתאם לתקנות ניירות ערך זהו ביטוח אשר מעניק לעוסקים במקצועות הללו אפשרות להיות בראש רגוע ולהסיר כל דאגה מליבם אף על פי האחריות הגדולה הנתונה בידם.

כמו כן בעלי מקצועות בשוק ההון סוחרים תחת כסף השייך ללקוחות שלהם, ובכל אשר קשור בענייני הקניות והמכירות של המניות הם מנסים להגדיל את הונו של קונה המניה על ידי הגדלת הרווחים בשוק ההון, ולכן כל זאת עלול להגיע לסכומים גובהים מאד ומאידך גם להגיע לידי נפילות כספיות ולכן ביטוח בהתאם לתקנות ניירות ערך יגן עליהם מפני אותם נפילות ומפני תביעות שונות העלולות להיווצר מכך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *