Browse By

ביטוח אחריות מקצועית – הכי חשוב!

כל אדם שעוסק בתחום שיש בו אחריות מרובה ונטילת סיכון מעדיף ליצור לו ביטוח אחריות מקצועית אשר יגן עליו איפה שאפשר וכמה שיותר.

כאשר דובר בתחומים של חיים ומוות ודיני נפשות המשמעות של ביטוח אחריות מקצועית עולה אפילו פי כמה. כך למשל כאשר מדובר על רופאים בבית חולים.

מקצועות הדורשים ביטוח אחריות מקצועית

עולם בית החולים מתנהל כמו מלחמה מתמשכת, במיוחד כאשר מדובר על חדר המיון אשר עוברים בו כל יום מאות ולפעמים אלפי אנשים. כמות הלחץ המופעלת על רופאים היא בלתי נסבלת ולכן יש לעיתים גם טעויות. מדובר על משהו שהוא בלתי נמנע ולכן חשוב מאוד שתהיה להם ביטוח אחריות מקצועית משום שאם לא יהיה גורם שמבטח אותם הם לא ישימו את טובת החולה בראש מעייניהם אלא את טובתם שלהם ואז כל המנגנון שעליו הם אמונים ושאמור לשים את החולים בראש סדר העדיפויות ישתבש והם יהיו עסוקים בלמנוע תביעות של עצמם במקום לדאוג לחולים. הללו אשר עובדים בבתי חולים נתונים בכל עת לתביעות העלולות להגיע מצד החולים שטוענים שנעשתה כלפיהם רשלנות רפואית ואינם קיבלו את הטיפול הרצוי, אותם תביעות יכולות להגיע עד לידי סכומים גבוהים ונזק כספי רב ועל כן ביטוח אחריות מקצועית הוא מבין הביטוחים המעולים והטובים אשר יכולים לשמור ולהגן על הצד שמעניק את הטיפול.

מקצועות נוספים הנדרשים לביטוח אחריות מקצועית

תחום נוסף שניתן לראות בו את כל הנושא של החשיבות של ביטוח אחריות מקצועית הוא עולם המשפט. עורכי דין צריכים לדאוג לביטוח אחריות מקצועית משום שיודעים איך נכנסים להליך משפטי אבל לא יודעים איך יוצאים ממנו. על מנת שעורכי דין יוכלו לבצע את תפקידם באופן הטוב והמקצועי ביותר הם צריכים לדעת שככל שלקוח יחלוק עליהם וירצה לתבוע את שירותיהם המקצועיים, יהיה להם רוח גבית של ביטוח אחריות מקצועית. הבעיות מתחילות כאשר מדובר על מקרים של נזק שנעשה בזדון במסגרת התפקוד המקצועי של מי שפעל, בין אם מדובר בעורך דין או ברופא.  עולם זה נתון לתביעות ולכן ביטוח אחריות מקצועית יקנה את הכיסוי הנכון והמתאים על מנת שלא יווצר מצב של הוצאות כספיות גבוהות כנגד אותם תביעות, כאשר האדם מכוסה מראש אזי זוהי הדרך הנכונה והטובה ביותר על מנת להמשיך לבצע את כל התהליכים גם במקרים של תביעות מצד המטופל.במקרה כזה העניין הופך למורכב יותר. ביטוח אחריות מקצועית נועדה לשמור על איש המקצוע במקרים של טעויות של התרשלות אבל כאשר מדובר על נזק שנעשה בכוונה תחילה אין כל כוונה או אינטרס לשמור על אותו איש מקצוע שסרח. במקרים כאלו יהיה לאותו איש מקצוע, בין אם מדובר בעורך דין או רופא, בעיה של ממש משום שלא רק שחשפו אותו, אלא גם משום שלא תהיה לו שום הגנה של הביטוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *