Browse By

כל מה שרציתם לדעת על ביטוח אחריות נושאי משרה

לכל מנהל, דירקטור, או נושא משרה שהוא, כדאי ואף צריך לעשות ביטוח אחריות נושאי משרה.

מי הוא נושא משרה?

נושא משרה מוגדר כמי שממלא תפקיד של דירקטור, מנהל כללי, מנהל עסקים ראשי, משנה למנהל כללי, סגן מנהל כללי או כל ממלא תפקיד ניהולי בחברה הכפוף במישירין למנהל הכללי.

מדוע נושאי משרה צריכים לעשות ביטוח נפרס משאר החברה?

הסיבה לכך שנושאי משרה צריכים לעשות ביטוח אחריות נפרד, היא שהם נושאים על גבם אחריות רבה של קבלת החלטות ובהתאם נשיאת האחריות גם על התוצאות. לכן, חשופי בעלי תפקידים אלו לתביעות רבות (לרוב בגין נזקים כספיים, במיוחד בקרב המקצועות החופשיים והפיננסיים), ונדרשת פוליסה שתגן עליהם על כל מקרה שכזה. להלן הפרטים החשובים שיש לדעת על ביטוח אחריות נושאי משרה:

מה כולל ביטוח אחריות נושאי משרה

כיסוי הפוליסה תקף למקרים בהם מוגשת תביעה כנגד נושא המשרה המבוטח, כל עוד היא מוגשת בעת תקופת הביטוח עצמה. כלומר, הפוליסה לא מכסה תביעות על אירועים שהתרחשו לאחר תום תקופת הביטוח, ולכן יש לחדש את הפוליסה גם לאחר סיום התפקיד, וזאת על מנת להבטיח את הרצף בביטוח ובכך להימנע ממצב בו תוגש תביעה כנגד המבוטח בתקופה בה הוא לא מבוטח.

מה עושים במידה ואנו מפסקים לעבוד או שאנו יוצאים לפנסיה

כאמור, יש לחדש ביטוח אחריות נושאי משרה מדי שנה כי הוא נעשה על בסיס הגשת תביעה, ולכן יש לחדשו גם במקרה של הפסקת העבודה או פרישה. הפוליסות מכסות גם דירקטורים ומנהלים שפרשו ולא רק נושאי משרה, אולם ישנם כמה הבדלים בין הביטוחים של דירקטורים מול ביטוחים של נושאי משרה, מה שמביא אותנו לסעיף הבא:

מה ההבדל בין ביטוח דירקטורים אל מול ביטוח אחריות נושאי משרה

למרות שביטוח דירקטורים ונושאי משרה נוהג לכסות הן את הדירקטורים והן את נושאי המשרה, עדיין קיים שוני בין הפוליסות של שתי הקבוצות: לנושאי משרה כמעט ואין השפעה על אופי הביטוח שלא במסגרת החברה. ויותר מכך – כלל לא ניתן להשיג ביטוח שיכסה אחריות של נושא משרה כמבוטח בודד שלא במסגרת הביטוח חברה, וזאת משום שחברות הביטוח חוששות ממצב של צבירת כיסויי אחריות רבים מדי עבור חברה אחת וזאת בשל המספר הרב של נושאי המשרה העובדים בחברה.

מדוע כל כך חשוב לעשות ביטוח נושאי משרה

ביטוח אחריות נושאי משרה מגן מפני תביעות בין אם תביעות סרק ובין אם תביעות אשר יגיעו לבית משפט. כאשר ישם אנשים בעמדות מפתח הם פתוחים למגוון רחב של תביעות משלל סוגים שונים. כאשר אדם תובע בעל משרה הוא בעצם פוגע בפרנסה שלו הרי הוא לוקח את הזמן של בעל המשרה על דבר שעלול להיות שולי. הביטוח לא רק מגן על בעל המשרה מפני טעויות אלא חוס לו את הזמן בהתעסקות עם התביעה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *