Browse By

ביטוח מקצועי רפואי- הביטוח שמעניק לכם את ההגנה הטובה ביותר‎

ביטוח מקצועי כללי הינו ביטוח המיועד לבתי עסק ולבעלי המקצועות החופשיים.

מדובר בביטוח המעניק פוליסת ביטוח שמטרתה לכסות כל מקרה בו מוגשת תביעה בגין נזקים אשר נגרמים על ידי המבוטח או מטעמו לצד שלישי כלשהו. כלומר, מבוטח אשר גרם נזקים, עקב רשלנות או כל דבר אחר לאדם כלשהו , הפוליסה שלו תכסה את הוצאותיו המשפטיות במקרה של תביעה נזיקית שתוגש על ידי הצד השלישי. במקצועות הרפואיים, ניכרת סכנה גדולה יותר לתביעות מצד גורם כלשהו כלפי המבוטח, לכן ישנו ביטוח מקצועי ספציפי למקרים אלו: ביטוח מקצועי רפואי. כל עבודה אשר מתנהלת מול לקוחות זוהי עבודה אשר כרוכה בסיכונים משום שלעיתים הלקוח אינו מרוצה מהשירות הניתן לפניו ומבחינתו השירות ניתן לו ברשלנות ועל כן הוא תובע את הצד שהעניק לו את הטיפול, ניתן לראות זאת במיוחד כאשר מדובר בתחום הרפואה כפי שהזכרנו לעיל, שזהו תחום שמעניקים טיפול למטופלים ופעמים רבות המטופלים מרגישים שנעשתה מולם רשלנות רפואית ולכן הם תובעים את המטפלים, משום כך מומלץ לרכוש מראש ביטוח מקצועי המעניק את החסות וההגנה הנדרשים.

ביטוח מקצועי רפואי – נעים להכיר

ביטוח מקצועי רפואי, נועד כאמור, לכל העוסקים במקצועות הרפואה: רופאים (לרבות רופאי שיניים), לעוסקים במקצועות פארא-רפואיים (כמו פרמדיקים ואנשי חירום), לאחים ואחיות, למוסדות הרפואה עצמם (בתי חולים, מרפאות) ואפילו לעוסקים ברפואה אלטרנטיבית. ביטוח מקצועי מעניק שירותים לניהול הסיכונים במקצועות הרפואה וזאת על מנת לצמצם את הסיכוי לגרימת נזק למטופלים שתוביל לתביעה מצדם. אם קרה המקרה המצער, ונגרם נזק למטופל והוא מגיש תביעה, הביטוח מעניק גם שירותי ייעוץ וניהול התביעה המוגשת, אין ספק שכאשר מבוטחים בביטוח זה אזי ניתן להמשיך לעבוד בעבודה בראש שקט וללא כל דאגות הקשורות בתביעות שעלולות להתרחש.

הרחבות אפשריות לביטוח מקצועי רפואי

בגלל הרגישות של תביעות רפואיות, וכי יש נטייה לדברים בלתי צפויים לקרות בזירה הרפואית, מרבית חברות הביטוח מציעות מגוון הרחבות לביטוח מקצועי רפואי. הרחבה נפוצה היא כזו שמטרתה לכסות מי שנתן טיפול רפואי בעת התרחשות של מצב חירום רפואי וזאת בגלל שנכח באופן מקרי באותו המקום. הרחבה נוספת שנפוצה, מטרתה לכסות תביעות המוגשות עבור שני מעשי רשלנות (או אפילו יותר), וזאת בתנאי שהמעשים התרחשו באותו טיפול (ממושך ככל שיהיה) כאשר מדובר באותה מחלה (כך למשל שני נזקים שנגרמו לחולת סרטן כטיפול במחלתה ייחשבו באותו הטיפול גם אם ההפרש זמן ביניהם הוא שנתיים). הרחבה אחרונה אשר נפוצה מאוד, היא החלת הביטוח על תקופה רטרואקטיבית, גם אם בוטלה הפוליסה או שפשוט היא לא חודשה. במילים אחרות, הביטוח ימשיך לפעול על תביעות שהוגשו לאחר סיום הפוליסה, כל עוד המעשי רשלנות בגינם הן מוגשות, התרחשו בתקופת הפוליסה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *