Browse By

ביטוח אחריות מקצועית לבעלי מקצוע ועצמאיים

בעלי מקצוע רבים אמנם לא יודעים, אבל הביטוח שהם צריכים יותר מכל הוא ביטוח אחריות מקצועית.

בימים אלה נכנסת לתוקפה מהפיכת הביטוח עקב רפורמות הממשלה, שמאפשרות לסוכנויות הביטוח למכור ביטוחים של חברות ביטוח לכל אזרח, כולל רווקים ואנשים שאין להם פוליסת ביטוח חיים (בעבר, ביטוחים אלה, כמו למשל ביטוח תאונות אישיות או ביטוח בריאות היו מוצעים בעיקר לזוגות נשואים או בודדים בעלי קריירה מכניסה באופן יחסי). הבעיה עם הביטוחים שנכנסו לרפורמה הזו היא שהם בעיקר בתחום הבריאות, וזה עומד בסתירה למה שאיש המקצוע הישראלי הממוצע זקוק לו. למה הוא כן זקוק? לפוליסת ביטוח אחריות מקצועית.

בניגוד למה שסבורים, רוב הציבור בישראל אינו עוסק בעבודות סיזיפיות

עבודות אלה, שיש בהן מאמץ פיזי וסיכון מקצועי, הן עבודות שמצריכות פוליסות תאונות אישיות וביטוח בריאות. היות ורוב הישראלים הם אקדמאים או עוסקים במקצועות ההייטק, הכתיבה והאוריינות, סכנה בריאותית או סכנה להיפצע בתאונה כמעט שאינה נשקפת להם (למעט אולי תאונת דרכים, ולזה ישנה פוליסה נפרדת על פי רוב). הישראלי הממוצע זקוק נואשות לפוליסה כמו ביטוח אחריות מקצועית. הסכנה העיקרית במקצועות כמו הייטק, עריכת דין, כתיבה, רפואה, וכל מקצוע אחר שעוסק במחשבה והגות היא הסכנה להיתבע על ידי הלקוחות והפציינטים שלכם. תביעות אלו, שבממוצע מורכבות ממאות אלפי ואף ממיליונים של שקלים, יכולות להיפתר לטובת העוסק הנתבע רק אם יש לו ביטוח אחריות מקצועית.

תביעות מקצועיות ופתרונן על ידי ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח זה עובד בדומה מאד לאופן פעולתו של ביטוח רכב. אם התובע גם עוסק, והפעולה שהיית אמור לעשות השפיעה לרעה על העסק שלו, הדיון הוא בין 2 חברות ביטוח אחריות מקצועית. במידה ולתובע אין ביטוח אחריות מקצועית והפסדת במשפט מולו, חברת הביטוח שמכסה אותך בתחום האחריות המקצועית תכסה את הנזק.

מסקנה – ככל שיש לך יותר עצמאות ופחות הרגשה של עבודה שכירה, כך גדל הצורך בביטוח

ככל שאתם יותר עצמאיים ויותר ברשות עצמכם, ללא תלות במעסיק שבא אתכם בקשר של שכירים, גדל הסיכוי שתזדקקו לפוליסת ביטוח אחריות מקצועית. טעות שעשיתם בעבודה השכירה לרוב לא תהיה ברת-תביעה, ורוב הסיכויים שהמעסיק הוא זה שיצטרך לשלם. במקרים מעטים, בהם הצליח עצמאי להוכיח שהלקוח שלו לא היה לקוח תמים, אלא כזה שהתייחס אליו כמו מעסיק (שלח הרבה עבודות באופן תקופתי, שילם מעט, ושלח לו מסרים לפיהם הוא תלוי בו כלכלית) השופט פסק שמגיעות לו זכויות של עובד שכיר ופטר אותו מאחריות לטעות למעשיו. יחד עם זאת, לא ניתן לחזות מה יקרה בפסיקות עתידיות וככל שאתם עצמאיים, טוב תעשו אם תירשמו לפוליסת ביטוח אחריות מקצועית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *