Browse By

ביטוח אחריות מקצעוית, יכול להציל אותך ואת העסק שלך

בעולמנו כיום, ענף הביטוח הרקיע שחקים, וכעת הגיע לכל תחום לחיינו.

בין הביטוחים השונים ניתן למצוא ביטוחים על רכב, על דירה, ביטוח לנסיעות לחו"ל, ביטוח בריאות.. והרשימה אינה נגמרת. על כן, היה זה עניין של זמן עד שתחום הביטוחים יחדור גם לאנשים העוסקים במקצועות החופשיים. ביטוח זה נקרא ביטוח אחריות מקצועית.

מה זה בעצם ולמה כדאי לעשות?

ביטוח אחריות מקצועית למעשה מבטח את כל העוסקים בתפקידים המספקים מוצר או שירות לאנשים אחרים. כך למשל, מאמן כושר אישי, עורך דין או רופא, מוגנים בפני תביעות לקוחותיהם במקרה של תאונה חלילה. בעלי מקוצעות החופשיים חשופים נון-סטופ לסיכונים במהלך עבודתם, אשר לא נתן להמנע מהם כיוון שמדובר באופי העבודה העדין כלפי הלקוח.

עם זאת, כולנו בני אדם וכולנו יכולים לטעות לפעמים, גם אם לקחנו על עצמנו אחריות אישית, ללא קשר ליחסי "נותן שירות-לקוח". כאן נכנס לתמונה ביטוח אחריות מקצועית, אשר מגן על אותם בעלי מקצוע סכנות או טעויות מסוג זה.

מתי חשוב להפעיל את הביטוח?

אין ספק כי אחריות מקצועית הולכת יד ביד עם אחריות אישית, וכי על העוסקים במקצועות החופשיים להפגין גם אחריות אישית בכל מהלך עבודתם. אסור להם להקל ראש בנדון, כיוון שמדובר בנזקים או תוצאות שייגמרו לאדם אחר. את פוליסת ביטוח אחריות מקצועית מומלץ לבצע בכל מצב, גם מדובר על עובד עצמאי או בין אם מדובר על עובד שכיר בחברה המעניינת לספק הגנה לעצמה ולעובדים שלה.

מה זה מכסה?

באמצעות פוליסת ביטוח אחריות מקצועית, זוכים בעלי המקצועות החופשיים לקבל כיסוי כספי עבור מקרים בהם נעשו בתום לב טעויות כאלה ואחרות בזמן עבודתם עם הלקוח. כמו כן, הפוליסה מעניקה גם כיסוי להוצאות המשפטיות, במידה והמקרה מצריך הגעה לבית המשפט.

תביעות משפטיות נגד עסקים

אין ספק כי תביעות משפטיות בגין רשלנות מקצועית יכולה לפגוע כלכלית בכל בעל מקצוע באשר הוא, אם לבסוף ייצא זכאי. שמו הטוב יכול להפגע ומי יודע כמה זמן ייקח לו לחזור למוטב. בזמן הזה, ניתן לאבד לקוחות רבים וחס וחלילה לפשוט רגל. לכן, במצבים כאלה לא שווה לקחת סיכונים, ומומלץ במיוחד לבצע ביטוח אחריות מקצועית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *