Browse By

התאמת מועמדים למשרות בכירים – כל מה שצריך לדעת

בכל העולם העסקי ידוע, כי כאשר אנשים נעשים בכירים יותר במשק, בעלי תפקידים גבוהים ומכובדים, כך קשה יותר למצוא עבודה.

לא פעם מועמדים רבים למשרות בכירים אינם מתקבלים לעבודה בשל הסיבה שהם מוכשרים מידי, ובעצם התפקיד יכול להיות "קטן עליהם". סיבה נוספת לכך הינה התחרות הרבה שיש בקרב המועמדים על אותה משרה, שכן, אין הרבה משרות בכירים להצעה במשק הישראלי.

הצלחתו של הארגון

אין ספק כי הצלחתו של כל ארגון תלויה בדרג המנהלתי והבכיר ביותר בארגון, כיוון שמדובר באנשים המובילים תהליכים, אחראים על פעולות חשובות וכן יכולים לעלות או להוריד את העסק או הארגון.
לכן, על אנשי הגיוס, לברור מבין המועמדים על משרות בכירים, את המועמד המוצלח ביותר, הראוי ביותר והטוב ביותר עבורה. כל פספוס קטן מצד המגייסים יכולה להוביל את החברה לכישלון מוחץ. עניין רב מונח על הכף במצב זה, ועל כן, עוברים המועמדים שלבי ותהליכי גיוס רבים ומגוונים, הכוללים בין היתר מבחני אישיות ומבחנים נוספים אשר יכולים לבחון ולהעיד על כך האם הם באמת מתאימים לתפקיד הנדרש.

מחזיק טאבלט, חליפה

חליפת מסוגננת 2017

כללים שכדי לדעת

כמו כן, על מנת להתקבל לאחת מתוך משרות בכירים המוצעות בשוק, יש תחילה להכין קורות חיים טובים ומדויקים, אשר יכולים להתאמים במיוחד למשרות בכירים בפרט. אם כן, קיימים מספר כללים אשר כדאי ורצוי שיכללו קורות החיים שלכם, במידה ואתם מעוניינים להתקבל לתפקיד של משרות בכירים.

  1. התאמה למשרה המוצעת – המעסיק מחפש את המועמד האופטימלי למשרה הספציפית אותה הוא מעוניין לאייש. לכן, חשוב לזכור כי לא מדובר בהכרח במועמד הכי משכיל או בעל הוותק הרב ביותר, אלא על התאמה ספציפית של המועמד למשרה. על קורות החיים להיות מותאמים למשרה, ולהדגיש תכונות התואמות את דרישותיה. למרות שהדבר נשמע כמו עבודת נמלים – חשוב לשנות גרסה של קורות החיים בהתאם לכל משרה אליה רוצים להתקבל.
  2. רלוונטיות – מועמדים המנסים להתקבל לאחת ממשרות בכירים, כנראה בעלי וותק רב בתחום, ובעלי שנים רבות של ניסיון תעסוקתי בארגונים ותפקידים שונים. על כן, שסביר שקורות החיים שלהם יכילו עמודים רבים ומפורטים של כל העבר העסקי שלהם. חשוב לזכור כי קורות חיים ארוכים מידי, עלולים להתיש את האדם אשר ייקרא אותם. מכך, שכשאר מדובר במשרות בכירים, על המועמדים לקצר את קורות החיים שלהם, ולהשאיר רק את הפעולות הרלוונטיות שהיו בעשור האחרון.
  3. יוזמה ומנהיגות – על קורות החיים של אנשים המועמדים למשרות בכירים, להראות ולהדגיש תפקידי עבר, או מעשים אשר בתוכם קיימים ערכי היוזמה והמנהיגות. שכן, משרות בכירים לרוב מחפשות את המנהל הבא של הארגון. תכונת המנהיגות הינה אחת התכונות החשובות ביותר למנהל, ועל כן חשוב להציג אותם לראווה בצורה הנכונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *