Browse By

המדריך המלא למשרות בכירים

אז הודיעו לכם ממקום העבודה שלכם שאתם מיועדים לעבור למדינה זרה ולבצע בו את עבודת החלומות שלכם

אין ספק כי מדובר בעניין מרגש, הטומן בחובו הפתעות רבות, אי וודאות ובעיקר – התחלות חדשות. אז בין אם אתם מיועדים לעבור לחו"ל לבד, או עם כל המשפחה, יש מספר דברים שחשוב וכדאי לברר טרם עלייתכם למטוס. מה שנקרא "לסגור פינות בארץ".

אם כן, אין זהו סוד כי משרות בכירים רבות, מעדיפות לשלוח את העובדים המצוינים ביותר שלהם לרילוקיישן לחו"ל. למעשה, מדובר בפעולה שכיחה מאוד, בעיקר בתחום ההייטק. במדינת היעד החדשה, מקבל העובד מגורים על חשבון החברה, רכב צמוד על פי רוב, וכן תאנים מעולים גם בתפקידו החדש במקום העבודה החדש שיעבוד בו. לעיתים תכופות, מדובר במעבר לחו"ל למשך תקופה ארוכה, בין שנה לשלוש שנים, ואף לעיתים לטווח בלתי מוגדר. הכל תלוי בחברה בה אתם עובדים, בדרישות שמצפים מכם לעמוד בהם, בתפקוד שלכם, וכן בצורכי החברה או הפרוייקט המיועד.

עבודה באחת ממשרות בכירים ברילוקיישן בחו"ל, נשמע מאוד נוצץ וקורץ, אך עם זאת, מומלץ לוודא מספר פרמטרטים להתנהלות נכונה עם כל השינוי הגודל והמשמעותי הזה:

בדקו מהו הבית אשר אליו אתם עוברים. האם מדובר בבית ששכרה עבורכם החברה, או האם מדובר בתוספת מימון חלקי מטעם החברה בנוגע למגורים או האם מדובר בתוספת למשכורת שלכם. מעבר לכך, חשוב לבדוק האם מדובר בבית, דירה, יחידת דיור או כל דבר אחר. בדקו כמה חדרים יש בבית, האם הוא מגיע מרוהט, והאם החשבונות של הבית נכללים במחירו. כמו כן, בררו את מיקומו המדוייק על פני המפה, ובדקו את מרחקו ממקום העבודה שלכם. נוסף על כך, מומלץ לבצע את אותה בדיקה גם לגבי הרכב שתקבלו.

2. חינוך. אמנם אתם מקבלים בחו"ל ג'וב המוגדר כמשרות בכירים, אך אין לשכוח את הילדים שלכם ואת העתיד המושכל והמלמד להם. הכוונה היא, שעליכם לוודא אילו אופציות של מוסדות חינוך נמצאות במקום מגורכים החדש, באיזה מרחק הוא, מהי רמתו וכן – מהי עלותו. בניגוד לחינוך בארץ, חינוך בחו"ל נעשה במתכונת קצת שונה. מדובר בשני סוגים – חינוך פרטי או ציבורי, אשר ביניהם הבדלים משמעותיים. על כן, נושא חינוך הילדים נחשב חשוב במיוחד, שכן כל אחד רוצה להעניק לילדים שלו את החינוך הטוב והאיכותי ביותר, בייחוד ומדובר בחינוך במדינה זרה אשר בה ילדיכם אינם דוברים את השפה המקומית. בית ספר פרטי נחשב לבית ספר המומלץ ביותר, ואם יש בקרבת מקום בית ספר ליהודים – מה טוב.
עם זאת, במידה ואתם מיועדים לאחת מתוך משרות בכירים בחו"ל, בדקו האם מקום העבודה משתתף בעלויות החינוך של הילדים שלכם.

3. בריאות. ביטוחי בריאות בחו"ל נחשבים כביטוחים יקרים במיוחד, ועלולים לגבות מכם סכומים גדולים על מקרים רפואיים אינם רציניים כמו למשל כאבי גרו. על כן, מומלץ לעמוד על כך שבמשרות בכירים ברילוקיישן, תקבלו את ביטוח הבריאות הטוב ביותר גם לכם וגם למשפחתכם, על מנת שתוכלו לחיות בראש שקט, ולהתמקד בעבודה. כמו כן בדקו את סכום ההשתפות על החברה על רכישת הפוליסה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *