Browse By

חברות השמה, משאבי אנוש ומה שביניהם

שוק התעסוקה בימינו הינו דינאמי מאוד, וכל העוסקים בתחום משאבי האנוש חייבים להיות עם יד על הדופק ולהקפיד להתחדש ולהתעדכן באופן תדיר במידע הרב על מה שקורה במגזר העסקי

בעוד שתחום משאבי האנוש תמיד מתאים עצמו לנעשה בשוק, רובנו כלל לא מכירים אותו ובטח שלא מתאימים את עצמנו אליו. כמה מושגי בסיס בתחום משאבי האנוש יעשו קצת סדר בעניין:

משאבי אנוש

משאבי אנוש זה בעצם התחום שמתעסק בעובדים של ארגון מסוים ולא בארגון עצמו. העובדים זה מושג נרחב לכלל הצרכים האנושיים בארגון – חוזים, תנאים, שכר, השמה, גיוס, קידום, חופשות, יחסי אנוש, נהלים ועוד רבים. הדרישה למשאבי אנוש הינה קונצנזואלית ומקיפה כל גודל של ארגון שהוא וכל תעשייה שהיא. גם בארגונים בהם לכאורה אין מחלקה של משאבי אנוש או אין אחראים מסודרים לכך, תמיד יהיה מישהו שיתעסק בתחום גם אם אינו מוגדר לכך, שכן ההתעסקות היא בלתי נמנעת, מה שהופך את אותו אדם למנהל משאבי אנוש בלי אפילו להיות מודע לכך. לפני שצצו לאוויר העולם חברות השמה, משאבי אנוש לבדם היו מתעסקים בגיוס והשמה, ללא כל עזרה חיצונית של צד שלישי או גורם מתווך. אבל רגע, מה זה בכלל חברות השמה?

מטריצה, עובדים, חיםוש עובדים

תנו להם סיבה לסמן אותכם

חברות השמה

חברות השמה הן הצד המתווך בין החברות והארגונים לבין העובדים והמועסקים. חברות השמה נולדו מתוך הצורך של הרחבת תחום משאבי האנוש לצד חיזוק האינטרסים של החברות ביחד עם האינטרסים של העובדים. חברות השמה משאבי אנוש בעצם מנהלות שני מאגרים במקביל – מאגר מועמדים ומאגר משרות. המטרה היא להצליב בין עובד למשרה שהוא מחפש ובין משרה לעובד המתאים לה. כאשר המטרה בין כל חברות ההשמה היא זהה, מה שמבדיל ביניהן הוא הביצוע – כל חברה מתייעלת בדרכה ומנהלך את המאגרים שלה לפי ראות עיניה, וזאת על מנת למצוא את ההצלבות המתאימות ביותר. בעבר, חברות השמה היו נחשבות למתחרות של מחלקות משאבי האנוש מטעם החברות, אך כיום האינטרסים של כל אחד ברורים, וחברות ההשמה משתפות פעולה עם מחלקות משאבי האנוש בגופים השונים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *