Browse By

ראיונות עבודה – כיצד להתנהג בראיון למשרות בכירים

ידוע לכולנו כי ראיונות עבודה הינם רגע מלחיץ בפני עצמם. המעמד שבו המרואיין הנמצא, הלחץ השרוי בו, והרצון העז שלו לקבל את התפקיד הנחשק

ראיון העבודה נעשה משמעותי יותר ויותר, כאשר הוא מבוצע לקבלת משרות בכירים. כמובן, שלמשרות בכירים, כמו משרות ניהוליות בתחומים שונים, ראיון העבודה יהיה מעמיק יותר, ארוך יותר, ויכלול בתוכו שאלות מתוחכמות יותר, ופרטניות יותר. כל זאת על מנת להכיר את האדם היושב מול המראיין, ולנסות לדעת האם הוא מתאים לתפקיד בכיר אשר יוביל את החברה או הארגון קדימה אל העתיד בצורה הטובה ביותר.

תחילה

דעו כי אתם חייבים להיות בטוחים ביכולת שלכם לקבל את התפקיד. במידה ואיישתם משרות בכירים בעבר, אתם וודאי יודעים פחות או יותר מה מצפה מכם ברמה הניהולית, אך עם זאת חשוב לשמור על תשובות מספקות, ולא להתנהג כאילו התפקיד כבר "קטן עליכם" מראש. השאלות שעלולות להשאל על ידי המרואיין יכולות להיות בסגנון של "איזה סוג של מנהל אתה מגדיר את עצמך", "מהן יכולות הניהול שלך", ועוד.

שנית

חשוב לדעת כי תפקידי משרות בכירים, הינם תפקידים שלהם דרושים כוח וסמכות. אלה הן תכונות אשר יכולות להעיד עליכם כמנהיגים ומנהלים טובים, ועליכם להפגין אותם בראיון. מלבד זאת, דעו כי תכונות כמו אסרטיביות, החלטיות, יעילות, השגיות, חברותיות ואהבת אנשים, ומקצועיות הם התפקידים הדרושים למועמדים למשרות בכירים על מנת להצליח בראיונות עבדוה. כמובן שקשה להראות את שלל התכונות האלה בראיון אחד, אבל גם אם תוכלו להציג חלק מהן – מה טוב. בניגוד לכך, השתדלו לא לעטות על עצמכם תדמית של טובי לב ורכים ומידי, שכן זהו אינו פרמטר היבוא לטובתכם במהלך הראיון.

שלישית

היו מוכנים להפתיע את המרואיין שלכם. ולא, לא מדובר בהפתעות גדולות ומוגזמות, אלא בסגנון הדיבור ובבחירת הדרך בה אתם בוחרים להגיד את הדברים. זכרו, כי בראיונות לתפקידי משרות בכירים, מתראיינים אנשים רבים, אשר לכולם קיים רקע עשיר בניהול ומקצועיות. במידה ואתם מעוניינים לצלוח את הראיון בהצלחה, עליכם להראות את הייחודיות שלכם, לסקרן, לעניין ולגרום לכך שהמראיין יזכור אתכם לאחר שלל הראיונות שהוא מבצע. ענו תשובות מקוריות, והמנעו מהתשובות הבנאליות והפורמליות שאתם חושבים שהמראיין מצפה לשמוע. היו אמיתיים לעצמכם והראו את מי שאתם, הן כאדם ביום יום, והן כמנהל ומנהיג בארגון.

לסיום, זכרו כי עולם העסקים הינו עולם דינאמי, אשר לא מפסיק להתפתח ולהתחדש במרוצת השנים. עליכם להראות שאתם פתוחים לשינויים, עומדים בקצב שלהם, ויודעים כיצד להתמודד איתם. מנהל טוב זה מנהל שיודע לשלב מקצועיות רבה תוך לקיחת יוזמה וקבלת החלטות, אך עם זאת יודע שיש דברים שאין ביכולתו לשנות ועל כן עליו להתאים את עצמו אליהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *