Browse By

3 סוגי ביטוח לעסקים ועצמאיים

אחד התחומים אולי הפחות מושכים את רוב האנשים הוא תחום הביטוח. נושא הביטוח הינו נושא שיכול לעיתים קצת להרתיע אנשים, מפאת העובדה שיבוא יום בו נצטרך להפעיל את הביטוח במקרה של אסון.

בנוסף, מדובר בתחום שלא הרבה מבינים בו, ולכן צריכים להעזר ביועצים פנסיוניים או בסוכני ביטוח שנחשבים כמומחים בעניין.

כיום, אין זהו סוד כי כל אחד צריך ביטוח. קיימים סוגים רבים ומגוונים של ביטוחים שניתן לעשותם על ידי סוכנות לביטוח יצירתי, המותאמים כל אחד מהם לסוג אחר של אנשים מן האוכלוסייה. כך למשל, בעולם העסקים, בין אם מדובר בעסק קטן עצמאי או גדול, יש מספר סוגי פוליסות ביטוח לעסקים ועצמאיים כאחד שיש לרכוש. זאת על מנת להבטיח לעצמכם שקט נפשי בכל מהלך עבודתכם, וסוג של גב במקרה של תאונה או מקרה בלתי צפוי שעלול לקרות.

המפתח להצלחת עסקים גדולים וקטנים ככל שיהיו הינו תכנון מקדים מראש לתרחישים שלילייים אשר עלולים להתרחש ולגרום למכה חזקה עבור העסק, שיכולה להוביל אותו לשפל כלכלי ואף לפשיטת רגל. בין אם מדובר בעסק עצמאי המתנהל מביתכם הפרטי, בית קפה שכונתי, או אפילו ארגוני ענק, העסק שלכם חשוף לסיכונים רבים בלתי מתוכננים כמו פגיעה בציוד העסק, פגיעה של עובד בזמן העבודה, תביעות של עובדים ולקוחות ועוד. כאן נכנס לתמונה ביטוח לעסקים ועצמאיים, אשר מותם לרוב על פי גודל העסק ועל פי צרכיו היחודיים בהתאמה אישית.

כמו כן, ישנם מספר סוגי ביטוח לעסקים ועצמאיים שרצוי וכדאי להכירם, על מנת להבטיח שקט נפשי עבור עצמכם ועבור העסק שלכם:

 

  • ביטוח מבנה – לא משנה היכן מתנהל העסק שלכם, מומלץ ביותר לרכוש פוליסת ביטוח מבנה, על מנת להבטיח את הגנת המבנה של העסק. ביטוח לעסקים ועצמאיים שכזה יכול להגן על מבנה העסק שלכם מפני נזקי שריפה, מזג אוויר ורעידות אדמה. במידה ואתם בעלי המבנה, חשוב מאוד להצטייד בביטוח זה, אשר עלותו מחושבת על פי עלות הקמת המבנה עצמו. חשוב לזכור כי גם אם אתם לא נחשבים כבעליו הבלעדיים של המבנה, ואתם משתמשים בו בשכירות, תצטרכו להחזירו לבעליו כפי שקיבלתם אותו בתחילת תקופת ההשכרה. כך שביטוח מבנה יעזור גם לאלו לשוכרי המבנה
  • ביטוח תכולה – ביטוח זה משמש להגנה מפני נזקים שעלולים לקרות לתכולה הנמצאת בתוך מקום העבודה. כך למשל, ריהוט, ציוד, חומרי גלם, מחשבים, סחורה ועוד, עלולים להרס כליל בזמן שריפה, הצפה, גניבה וכו'.
  • ביטוח אובדן הכנסה – ביטוח זה מתכוון לאותם נזקים שעלולים לקרות לבית העסק וכתוצאה מכך – להשבית אותו. הכוונה היא אותו נזק יכול למנוע מהעסק לקבל הכנסות. במידה ותרחיש זה אכן יקרה, העסק עלול לספוג מכה כלכלית קשה ביותר שיהיה מסובך מאוד לצאת ממנה, וכן עלול להפסיד לקוחות רבים. ביטוח לעסקים ועצמאיים בנוגע לאובדן הכנסה לבית העסק יכול לפצות את בעל העסק במקרה של נזקים אלה, על כל ימי אובדן ההכנסה, עד שהעסק יחזור לשגרה.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *