Browse By

חוסר אחריות! דברים שכל בעל עסק חייב לדעת

אין ספק כי הקמת עסק עצמאי אינו דבר של מה בכך, וכרוך בפעולות רבות, אישורים רבים ובעיקר – תשומת לב רבה לפרטים הקטנים כמו ביטוח למשל.

ישנם מרכיבים רבים שיכולים להצביע על הצלחתו או כלשונו של עסק, שכן עליו להיות מנוהל כראוי ולפי פרמטרים מסוימים.

במידה ואתם מעוניינים להקים עסק (או שכבר יש בבעלותכם אחד כזה), הנה מספר דברים שחשוב שתקחו בחשבון בכל הנוגע לעסק שלכם:

  1. ביטוח אחריות מקצועית – אז נכון, אנחנו נמצאים בעולם שכולו ביטוחים. כיום ניתן לראות ביטוחים שונים המתאימים לצרכים שונים ומגוונים. אחד הביטוחים הקריטים והחשובים ביותר לעסק שיכולים להיות הוא ביטוח אחריות מקצועית. ביטוח אחריות מקצועית נועד למעשה לכסות את הנזקים הנגרמים לגוף או לרכוש של צד שלישי, או נזק כספי לצד השלישי, במידה והפר חובה מקצועית. למעשה, ביטוח זה מהווה כ"גב" של העסק שלכם, ומגן עליכם במקרים של תביעות מפני מפלה כלכלית ופשיטת רגל. בין היתר פוליסת ביטוח אחריות מקצועית יכולה להתאים לכל העוסקים במקצועות החופשיים. בין היתר לעורכי דין, מהנדסים, אדריכלים, רואי חשבון ועוד.

    קבלת כסף

    קשר ישיר עם הבנק יכול לפתור בעיות

  2. קשר ישיר עם הבנק – לכל עסק, גדול או קטן ככל שיהיה, יש צורך במערכת יחסים רציפה עם הבנק, בכל הנוגע ללקוחות וספקים. על מנת לעשות סדר בבלאגן, ולהוריד את המטלה הזו מכם, בעלי העסק, מומלץ למנות עובד מסוים שזה יהיה תפקידו. אותו עובד יוכל לגבות חובות מהלקוחות, יעקוב אחר הפעולות הפיננסיות של חשבון העסק וכן יוכל לנהל את תזרים המזומנים. אין ספק כי האצלת סמכויות במקרה הזה תועיל מאוד לעסק שלכם לפרוח, ותוריד מכם לפחות לחץ קטן אחד.
  3. הלוואה לטווח ארוך – אין זהו סוד כי על מנת להקים עסק כלשהו, יש צורך בסכום כסף גבוה התחלתי שיהווה כהשקעה עבור העסק. השקעה זו כמובן תוכל לחזור אל בעלי העסק בהמשך, ואפילו עם רווחים גדולים יותר, בהתאם להצלחתו הכלכלית של העסק. אחד הדברים שחשוב לזכור בהשקעה ראשונית עבור העסק הוא שבמידה ואתם לוקחים הלוואה, יש לפרוס אותה על פני מספר רב של שנים. כל זאת יכול למנוע בעיות בתזרים המזומנים בחשבון העובר ושב וכמובן להקטין עבורכם את אחוזי הריבית שתצטרכו לשלם או זה בקבלת מזומן או אשראי.
  4. להכיר את הלקוחות – היכרות אישית הלקוחות לא יכולה להזיק כלל, אלא רק להיפך – להועיל. במידה ותוכלו להקדיש זמן מסוים להכרות אישית עם הלקוחות, לבצע עימם סקר שביעות רצון קצרצר ולשמוע מהם חוות דעת על השירות ועל העסק בכלל – זה יעשה לעסק שלכם רק טוב. כך, תדעו מה עליכם לשמר או לשפר בכל הנוגע לתפקודו של העסק, ולגרום לכך שהלקוחות ירגישו שיש מי שמקשיב להם.
  5. להיות מוכנים לכל תקופה שלא תיהיה – גם בתקופות כמו חגים, או חופשים בהם בית העסק סגור, עליכם להיות ערוכים ומוכנים לכך מבחינת תכנון התקציב והתוכנית העסקית שלכם. ישנם ימים שבהם העסק לא יפעל ופעולה שכזאת יכולה להוות כמכה כלכלית קשה עבור העסק, אם לא יודעים להערך אליה בהתאם.
  6. תוכנית עסקית מדויקת – בהתאם לסעיף הקודם, גם בתכנון העסק עוד לפני הקמתו, יש להכין תוכנית עסקית שבה יחושבו עלויות והוצאות של כל המרכיבים הכוללים את העסק. יש לשער פחות או יותר באילו סכומים מדובר על מנת לא להיות מופתעים ברגע האמת, להיות מוכנים לכל תרחיש, ולדעת כיצד להתנהל במצבים כאלה ואחרים. מבין המרכיבים חשוב לשים את הדגש על דמי שיכרות, תשלומים לספקים, ועוד.

דוגמה להקמת עסק ללא הלוואה:

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *