Browse By

החשיבות בביטוח אחריות מקצועית

בתור בני אדם שקולים והגיוניים, אנו תמיד מנסים להעריך ולתכנן את המחר, את העתיד הקרוב. לרוב אנו מצויים בשגרה מתמדת יומיומית שאיך לומר – די צפויה לנו.

בין אם לקום בבוקר, ללכת לעבודה, לחזור הביתה ולעשות שאר סידורים, או אפילו לתכנן איזה סוף שבוע מהנה של בילויים. עם זאת, רובנו למדנו לא פעם אחת שלעיתים שהחיים יכולים להפתיע אותנו, ובגדול. כלומר, אפילו במצבים שאנחנו בטוחים מה הולך לקרות, המציאות יכולה להתהפך ב180 מעלות ולהוכיח לנו אחרת.

כאשר מדובר על סיכונים, בני האדם מתחלקים לשניים: אלו המעדיפים להשאר במקום הבטוח והנוח שלהם ללא דאגות וחששות, ולעומתם, קיימים אלו אשר מחפשים בכל רגע נתון את הסיכון הבא לקחת. אלה הם האנשים המחפשים ריגושים ומרגישים שעצם לקיחת הסיכון היא מה שהופכת אותם למי שהם, ואת החיים שלהם ליותר מעניינים ומסעירים.

ישנן סיטואציות רבות שללא ספק כדאי ומומלץ לקחת את הסיכון. כך למשל כשמדובר בקידום בעבודה, בלעשות דבר מה שתמיד חלמתם עליו וסוף סוף קיבלתם הזדמנות, או אפילו בהשקעות כלכליות. לעומת זאת, ישנן סיטואציות שממש אבל ממש לא מומלץ להסתכן ולשים את העתיד שלנו על כף המאזניים. אחת מבין הסיטואציות הזו היא רכישת פוליסת ביטוח.

רופא ועורך דין

המילה ביטוח עלולה לעשות לרוב קונוטציות של בזבוז כסף, אך אם זאת המחשבה שלכם עד כה – כנראה שיש לכם מזל רב ולא הזדקקתם להפעיל או להשתמש בביטוח שלכם. לאחרים (אשר יצא להם להשתמש לא פעם בהטבות הביטוח שרכשו) המילה הזו משרה בטחון וראש שקט. הרי הדבר הכי חשוב לנו בעולם הוא קודם כל אנחנו והסביבה שלנו, ואם עבדנו כל כך קשה, לא כדאי שנשקיע עד הסוף? לא כדאי שנספק עבורנו את ההגנה הטוב ביותר בפני הפתעות לא נעימות שעלולות לתפוס אותנו במהלך היום יום?

כיום, כמעט לכולנו יש ביטוח כלשהו. בין אם ביטוח דירה שנועד להגן על הנכס החשוב שלנו, ביטוח רכב, ביטוח חיים, ואפילו ביטוח נסיעות לחו"ל. תחום הביטוח כל כך רחב ומגוון על מנת שיוכל להתאים לכל סוגי האנשים באשר הם ובאשר המקצוע שהם עוסקים בו.

כאשר מדובר על ביטוח התחום המקצועי בחיינו (או במילים אחרות: הקריירה שלנו), מדובר על אחריות מקצועית. מקור הפרנסה שלנו נחשב עבור רבים מאיתנו כאחד האלמנטים העיקריים בחיים. על כן, ביטוח אחריות מקצועית מהווה כרשת ביטחון חיונית למקום העבודה שלנו, ומבטיח לנו את המשך קיומה של הקריירה שלנו.

אז מה זה בעצם ביטוח אחריות מקצועית?

למעשה, מדובר על פוליסת ביטוח שמטרתה הינה לספק הגנה לבעלי מקצוע שונים ומגוונים המספקים מוצר או שירות, בין אם הם פועלים באופן עצמאי או בין אם הם פועלים כשכירים (ובמקרה זה החברה צריכה לדאוג לביטוח אחריות מקצועית לעובדיה). כאמור, כל תחום ביטוח הוא עולם ומלואו, ומתאים לסוג שונה של אנשים בהתאם לקריטריונים מסוימים. כמו גם ביטוח אחריות מקצועית, שלא מתאים לכל אחד. כך רופאים, עורכי דין, נושאי משרה בכירה, קוסמטיקאיות, מאמני כושר, וכו ישמחו לדעת כי ביטוח אחריות מקצועית מכוון בדיוק אליהם, ובנוי על פי תנאים והטבות מועילות ויעילות עבורם.

כל העובדים באותם מקצועות חופשיים חשופים באופן מתמיד בפני תביעות מסוגים שונים. בין אם מדובר בתביעות בגין טעויות שהתבצעו בשוגג מטעם בעל המקצוע, או בין אם רשלנות מסוימת שהתרחשה בנסיבות כאלה ואחרות. במהלך היום יום פוגשים אותם בעלי מקצוע לקוחות רבים, אשר לכל אחד מהם עליהם להעניק את היחס האדיב, המקצועי והשירותי שהם יכולים. עם זאת, אף פעם אין לדעת מי עומד מולנו בצד השני, ובכך, יש מן הסיכון שתוגש נגדנו תביעה על דבר כל כך קטן שאפילו לא שמנו לב שהתרחש. התביעות הללו עלולות להוביל לאיבוד רישיון העסק או לחילופין להוצאות כלכליות עצומות שקשה מאוד לעמוד בהם. במקום לחיות בחששות ובפחדים מפני תביעות, ולנסות ללכת על ביצים ליד הלקוחות ולחשוב פעמיים על כל צעד, מומלץ לרכוש פוליסת ביטוח אחריות מקצועית. איתה תוכלו להיות בטוחים כי גם במקרה של תביעה חלילה – אתם תצאו ממנה בשלום, עם כמה שפחות נזקים כלכליים, נפשיים ומקצועיים.

משפט

ביטוח אחריות מקצועית מגן מלפני תביעות לא צפויות

אז מה בעצם מעניקה לנו פוליסת ביטוח אחריות מקצועית?

לרוב, סוכנות הביטוחים השונות מציעות פוליסות ביטוח אחריות מקצועית המעניקה כיסוי להוצאות משפטיות, הגנה משפטית על ידי צוות רב תחומי של אנשי מקצוע מתאימים (כמו רופא או עורך דין למשל), שמירה על שמו הטוב של בעל המקצוע לכל אורך התביעה, ליווי מקצועי במהלך תקופת התביעה וכן ייעוץ מקצועי בכל שלבי התהליך.

מעבר לכך, חשוב להבין את כל תנאי רכישת הפוליסה לעומק. כך למשל, דעו כי גובה הפרמיה המשולמת בביטוח אחריות מקצועית נקבעת בהתאם לסיכון אליו חשוף אותו בעל המקצוע. כלומר, ככל שקיים סיכון כלכלי קבוע יותר לבעל המקצוע, מכאן שלחברת הביטוח הסיכון הכלכלי גדול יותר, ומכאן שהתשלום עבור הביטוח יהיה גבוה יותר. כך מתנהלים מרבית סוגי הביטוח השונים.

נקודה נוספת שחשוב להבין בעת רכישת פוליסת ביטוח אחריות מקצועית הוא תוקף הכיסוי הביטוחי. תוקף זה מתאר את התקופה שבה חל הביטוח על בעל המקצוע בעת תביעה. הכוונה היא שמרבית פוליסות הביטוח, יוענק כיסוי מקצועי בעת הגשת תביעה, רק כאשר פוליסת הביטוח עדיין בתוקף. במידה ופוליסת הביטוח לא בתוקף והוגשה נגדכם תביעה – הכיסוי הביטוחי אינו חל עליכם. שימו לב, מדובר גם על מקרים שהתרחשו בשנים עברו והתביעה נגדם הוגשה כיום. על כן, חשוב לוודא תמיד את תוקף פוליסת הביטוח שלכם.

מרגישים שאתם לא "שוחים" בעולם הביטוח ומתקשים להתנהל מול חברות הביטוח?

אל דאגה, כי גם לעניין זה יש פתרון. אז נכון, האופציה המומלצת ביותר היא לגשת לאחת מבין חברות הביטוח הקיימות ולבקש הצעה לפוליסה. הדבר נעשה מבלבל יותר כאשר אנו עלולים ללכת לאיבוד בתוך ערימות מידע, אותיות קטנות ומספרים, מה שממש לא מומלץ שיקרה בעת שאנו מעוניינים לרכוש ביטוח.

על כן, ניתן לפנות אל סוכנות ביטוח. סוכנות ביטוח מהווה למעשה כמעין מתווך בינינו, הלקוחות (בעלי המקצוע) לבין חברות הביטוח. אותן סוכנויות נוהגות לעבוד באופן קבוע עם חברות הביטוח השונות וכן יכולות לקבל הצעות מחיר הרבה יותר אטרקטיביות משאנחנו נקבל באופן פרטי.

מעבר לכך, קיים גם הפן המקצועי. סוכני ביטוח הינם אנשים אשר חיים ונושמים ביטוח 24 שעות, 7 ימים בשבוע. בין אם נרצה ובין אם לא – להם יש ידע רחב יותר בתחום זה. בנוסף לכך, פוליסות ביטוח בכלל ופוליסות ביטוח אחריות מקצועית בפרט, מורכבות משלל סעיפים ונקודות המתייחסות לפרמטרים שונים כמו היקף הכיסוי, אופן הסדרי התשלום ועוד. פנייה לסוכנות ביטוח תוכל להבטיח כי אתם בידיים טובות, וכי תרכשו עבור עצמכם (או עבור העסק שלכם) את פוליסת ביטוח האחריות המקצעות האופטימלית עבורכם, שתענה על הצרכים האישיים שלכם.

לסיכום, פוליסת ביטוח אחריות מקצועית הינה קריטית וחשובה עבור העוסקים במקצועות המתאימים. כאשר אתם מתחילים לעבוד במקצוע המעניק שירות כלשהו שבו עלולים להיווצר נזקים ללקוחות שלכם – אל תחשבו פעמיים ורכשו פוליסת אחריות מקצועית, או לחילופין במידה ואתם שכירים, דרשו מהמנהל שלכם שידאג לבטח אתכם בפוליסה זאת. ישנם דברים שעליהם פשוט לא שווה להסתכן.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *