Browse By

הטיפ שבועי: 3 דברים שכדאי לדעת על head hunting

מחפשים עבודה בתור אמצעיים או שכירים? תקדישו 4 דקות לשורות אלה על מנת להבין מה זה head hunting.

כל אחד מאיתנו נמצא באיזה שהוא שלב בחייו שהוא זקוק לעזרה במציאת עבודה שהולמת את הכישורים שלו ורלוונטית עבור הצרכים שלו. לעיתים, מאוד קשה לנו למצוא את העבודה בחיפוש עצמאי כי אנחנו לא תמיד מכירים את האנשים הנכונים ואת המסגרות הנכונות. ברגע שזה המצב, אנחנו נאלצים לפנות לגופי שמתעסקים ב-head hunting. מי הם הגופים האלו? מה הם בדיוק עושים? ואיך עובד המודל העסקי שלהם? מיד נסביר.

מה זה head hunting?

יש תפקידים מסוימים שהרבה יותר קשה למצוא להם מועמדים מתאימים בחיפוש גינארי ברשת האינטרנט ולכן הוקמו כל מיני גופים או אנשים עם הרבה ניסיון בכל הקשור לעולם של משאבי אנוש אשר יודעים לאתר אנשים מתאימים לתפקידים מתאימים. הרעיון שעומד מאחורי המונח הוא "צייד ראשים", כלומר, איתור האנשים הרלוונטיים לתפקידים הרלוונטיים על מנת לחסוך את זמן החיפוש עבור העסק ואת זמן החיפוש של האדם הרלוונטי לעבודה. למעשה, מדובר בחברה שתפקידה הוא סוג של תיווך בין מי שמחפש עבודה עם כישורים מאוד ספציפיים לבין בית העסק שמחפש עובד עם כישורים מאוד ספציפיים.

עובדים חדשים

אל תבזבזו את זמנכם, פנו לחברת משאבי אנוש מקצועית

לאלו תפקידים head hunting  רלוונטי?

עקרונית, בעולם אופטימלי שאין בו את המצוקה של תזרים מזומנים או משאבים נוספים, לכל תפקיד באשר הוא היינו רוצים למצוא מישהו שיעשה עבורנו את החיפוש. עם זאת, בגלל שמדובר בעלויות שאינן זולות, לרוב האנשים ששוכרים שירותים של גוף כזה הם כאשר מדובר על תפקיד מאוד ספציפי אשר קשה לאתר לו את המועמד הרלוונטי סתם כך. נדרשת עבודה יותר מקיפה ורצינית וחיפוש מדוקדק יותר.

מה המודל העסקי של head hunting?

כאשר מדובר על איתור בעל תפקיד לעסק מסוים, יש כל מיני סוגים של מודל עסקי לתשלום. המודל העסקי המקובל ביותר הוא שכאשר החברה מוצאת מישהו שמתאים לפרופיל של העסק, הוא עובר ראיון קבלה ומתחיל לעבוד שם. אחרי חודשיים או שלושה, בית העסק מחויב להעביר תשלום כגובה השכר החודשי של אותו עובד לחברה שאיתרה אותו. מדובר בעצם על סוג של דמי תיווך אשר משולמים אחרי קליטת העובד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *