Browse By

ישראל מתקדמת לביטוח סייבר

במאה ה-21 אנחנו מנהלים יותר ויותר פעילות מגוונות ברשת האינטרנט

הימים בהם הבנה במחשבים הייתה נחלתם של כל מיני אנשים מוזרים בלבד נדמה שחלפו מן העולם. הדבר נדמה נכון במיוחד במדינת ישראל, הידועה בכינויה גם כאומת הסטארטאפ. כך למשל, שוק פתרונות הסייבר ומוצרי הסייבר לבדו מגלגל עשרות מיליארדי דולרים בשנה עם חברות מהמתקדמות בעולם. אבל מה לגבי פתרונות הרבה יותר בסיסיים, שלא דורשים עכשיו השקעות עתק? משחר ההיסטוריה קיים פתרון כזה והוא נקרא ביטוח, במקרה זה ביטוח סייבר.

הרי תחשבו רגע מה יכול לקרות לעסק שלכם אם בעקבות מתקפה למשל המחשבים בו מפסיקים לעבוד למשך שעה או אפילו למשך יממה. הרי כולנו תלויים במחשוב כיום ובמיוחד עבור עסקים. הרי האתר, הנתונים אודות העסק ואודות הלקוחות השונים נמצאים במחשבים ובמאגרי הנתונים השונים, מה שמייצר תלות אדירה במערכות המחשוב השונות. יתרה מכך, ככל שיש יותר מידע השמור במערכות אלו ובפרט ככל שהמידע עצמו יותר רגיש ויותר אישי, כך גם הצורך ביצירת פוליסת סייבר הולכת ועולה. הרי בדיוק כמו דירה המכילה ציוד יקר או לחלופין ביטוח שאתם מבצעים עבור הציוד הפיזי שנמצא במשרד, כך גם ביטוח סייבר נועד לאבטח את המידע ו"החפצים" הרגישים האלו בעת גניבה חס וחלילה. בדיוק בשביל מקרים כאלו קיים ביטוח סייבר של nilibit. 

מה בדיוק הביטוח הזה מכסה וכיצד הוא יכול לסייע לכם?

ככלל, פוליסת סייבר של nilibit מכסה אובדן ונזק כספי בעקבות פגיעה מקרית או מכוונת ברשת המחשבים, בתוכנות ובנתונים של העסק. כמו פוליסות קלאסיות אחרות, הפוליסה של nilibit מכסה נזק שנגרם גם על ידי החברה עצמה (כלומר נזק צד א') ובנוסף נזק שנגרם על ידי צד שלישי (כלומר צד ג'). חשוב לציין שמדובר בנזק מסוג שרוב פוליסות הביטוח הסטנדרטיות לעסקים לא מכסות כיום ולכן מדובר בתוספת אדירה עבור עסקים רבים. 

ביטוח סייבר לעסק
מה כולל הכיסוי

למה הכוונה בצד א' במקרה של ביטוח סייבר ושל צד ג'?

הפוליסה מכסה מקרים של הרס זדוני של נתונים במחשב, וירוס או תקלה במערכת המחשוב וה-IT. הכיסוי של הפוליסה כולל שירותי תגובה להפרת נתונים, וכן כיסוי במקרה של שיבוש של הפעילות העסקית באופן הגורם לאבדן של הכנסות. כמו כן, במקרים מסויימים הפוליסה עשויה לכסות החלפה של הנתונים השונים ואף את העלויות הנגרמות כתוצאה מהצורך לתקן את מערכות העסק השונות. 

ביטוח לעסק
מזה אומר צד ג' או צד א'

בנוסף, פוליסת סייבר של nilibit מכסה גם נזקים שנגרמו ללקוחות של העסק עצמו. כך למשל, הוצאות הכרוכות בטיפול בגניבת מידע פרטי אודות הלקוחות השונים וכן בפרטים נוספים של הלקוחות עצמם, נתונים ומידע שיכולים להיות קריטיים במיוחד עבור העסק מכוסות גם הם על ידי פוליסה חדשנית ופורצת דרך זו. באופן זה, תוכלו לוודא מול הלקוחות שלכם שהמידע שלהם בטוח ונמצא בידיים טובות. 

אז נכון, ביטוח סייבר נשמע עד לאחרונה כמו המצאה ואולי אף מכשיר פיננסי מופרע לחלוטין שאין כל צורך אפילו לחשוב עליו. אבל המציאות עולה על כל דמיון כפי שאנחנו רואים בשנים האחרונות. מה שהיה נראה מופרך עד לפני מספר שנים הוא בגדר בסיס כיום. אל תישארו מאחור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *