Browse By

חיפוש עבודה בזמן הקורונה – איך להתגבר על הקושי?

איך מתמודדים עם האתגרים החדשים בעולם חיפוש העבודה, היכן מוצאים משרות דרושים בכירים ומתי כדאי לפנות אל חברת משאבי אנוש?

בתקופה בה מספר הולך וגדל של עובדים מצטרפים אל מעגל מחפשי העבודה, רבים מתלבטים כיצד להתמודד עם הקושי של חיפוש משרה חדשה. האתגר הזה הופך למורכב במיוחד כשמדובר בעובדים מנוסים, שהתרגלו להתבלט בתחומם וכיום מתקשים במציאות חברות בהן דרושים מנהלים בכירים בתקן שלהם.

למרות שמדובר במצב שעשוי להיראות מאיים, מומחים מציינים כי על אף ההאטה חברות עדיין ממשיכות לגייס ואצל רבות מהן דרושים בכירים לאיוש תפקידים מגוונים. עם זאת, כדי להצליח ולהשיג את המשרה הבאה שלכם בתקופת הקורונה, חשוב שתתחילו להתייחס אחרת לשלבים שיקדמו אתכם הלאה. אלה כמה מהטיפים שיעזרו לכם לצלוח את האתגר:

תן למקצוענית לאתר עבורך משרות לבכירים

1. אל תיצמדו למה שהכרתם עד היום

עובדים זוטרים עשויים לגלות גמישות כלפי שינויים נדרשים, אבל מנהלים ועובדים בכירים עלולים להתקשות להבין שהעולם השתנה. השלב הראשון שלכם הוא לשנות גישה, ולהבין שאתם צפויים להתמודד עם מצב חדש. אופן הגיוס בתקופת הקורונה משתנה, אופן פרסום מודעות דרושים בכירים השתנה, ולעתים גם תנאי העבודה וההעסקה. אל תתפשרו על מה שאתם לא מוכנים אליו, אבל גלו גמישות במקומות שכן. 

2. תמשיכו לחפש

התקופה המורכבת הזו היא ללא ספק לא פשוטה, ולעתים קל מאוד להרים ידיים. זכרו שכמו שכבר ציינו, חברות רבות ממשיכות לגייס ובמשרדים רבים עדיין דרושים מנהלים בכירים. גם אם לאורך תקופה מסוימת לא מצאתם אף כיוון, אין לדעת לאן העניינים יתגלגלו.

תקופת הקורונה תסתיים בקרוב, המתינו בסבלנות

3. אל תחששו לקבל עזרה

אפילו אם רשת הביטחון הנוחה שלכם כבר לא מתפקדת כבעבר, אל תפחדו לחפש אחר רשתות חדשות. התייעצו עם חברים למקצוע, ספרו על כך שאתם מחפשים הזדמנויות בפייסבוק או בלינקדאין, ופנו אל חברת משאבי אנוש שמתמחה בעולם המקצועי שלכם. חברת משאבי אנוש יכולה לעזור לכם להבין מה אתם מחפשים, להציג בפניכם הזדמנויות שלא תמצאו במקום אחר, ולסייע לכם להציג את עצמכם טוב ביותר בראיונות עבודה. גם אם טרם ניסיתם את הכיוון הזה בעבר, עכשיו זה הזמן להתחיל.

4. התאמנו על ראיונות מקוונים

חברות רבות פונות אל מועמדים בראיונות בזום מהבית, אבל לא קטן מהמועמדים מגיעים אל הראיונות הללו ללא ניסיון בפלטפורמה המקוונת. כדי לא ליפול על כשל טכני או על בעיה קטנה אחרת, התאמנו מראש עם חברים כדי להיות בטוחים שרואים ושומעים אתכם היטב, שאין הפרעות ברקע ושאתם מציגים את עצמכם בצורה המקצועית ביותר.

5. חזקו מיומנויות מקצועיות

כאשר אתם עוברים על מודעות דרושים בכירים שמתאימות לעולם המקצועי שלכם, עצרו על רשימת הדרישות. אם אתם "חלודים" במיומנות מסוימת, עכשיו הזמן המושלם לחזק אותה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *