Browse By

זכויות עובדים זרים- כל הזכויות והחובות המגיעים

כל אדם שעוסק בהעסקת עובדים רגילים ובהעסקת עובדים זרים צריך לדאוג כל הזמן להיות מעודכן במה קורה ואלו שינויים יש בחקיקה של זכויות עובדים.

אף עסק לא רוצה למצוא את עצמו נתבע על ידי אחד העובדים שלו בגלל שהוא לא שמר על החוק כי שכח משהו חשוב או לא פעל כפי שנקבע בחוק. זכויות עובדים זרים ועובדים רגילים מוגנים בכל מיני סוגים של חוקים: החל מחוק שעות עבודה ומנוחה ועד לחוק הגנת השכר. חוק שעות עבודה ומנוחה פורט את הזכויות עובדים לשעות שבהן מותר להעסיק עובדים ומה החובות שחלות על המעסיק לגבי ההפסקות שהמעסיק חייב לתת לעובדים שלו. כך למשל כאשר מדובר על יום עבודה של תשע שעות, המעסיק חייב לתת לעובד שלו חצי שעה הפסקה במהלך היום כהפסקת צהריים אחרת הוא פועל נגד החוק.

חוק שכר הוגן

חוק שכר הוגן דן בנושא של מה שכר המינימום שחייבים לשלם לעובד על מנת שההעסקה שלו תהיה חוקית. כאשר עובדים מקבלים שכר לפי השכר המינימלי שאפשר לשלם, ככל שהם עובדים מעבר לשעות העבודה כפי שקבוע בחוק, על המעסיק מוטלת חובה לשלם להם שכר גבוה יותר בעד השעות הנוספות. כך למשל, השעתיים הראשונות מעבר לשעות החובה המעסיק צריך לשלם מאה וחמישים אחוז ומעבר לכך זה יכול לעלות גם למאתיים אחוז. חשוב מאוד לשים לב שהחוק שומר היטב על זכויות עובדים וכן על זכויות עובדים זרים ולכן עדיף להימנע ממצב שבו מנסים לנצל את זה. אין טעם להתעסק עם החוק.

הדרישות כלפי העובד

כאשר יש שעון נוכחות העובד מחויב להדפיס את שעות ההגעה שלו ואת שעת העזיבה שלו. היתרון בשעון נוכחות הוא שאפשר לדעת מתי העובד הגיע ומתי עזב ואז אפשר לראות מה התפוקה שלו ביחס לכמות השעות שעבד. אין טעם סתם לחמם את הכיסא בעבודה. אם מישהו מגיע לעבודה כדי להחתים כרטיס אבל לא עובד כמו שצריך ולא דואג להביא תפוקה בעד העבודה שהוא עושה, אין הרבה טעם להעסיק אותו. זכויותיהן של עובדים זרים וכן של עובדים רגילים הן משהו בסיסי שצריך להגן ולשמור עליו אבל לא במחיר של חוסר הרצינות של עובדים זרים שמנסים לנצל את זה לטובתם ללא מתן תפוקה הולמת.

אישור עבודה לעובדים זרים

כיום זכויותיהם של עובדים זרים הם זכויות אשר מוכרות בחוק של מדינת ישראל.
אותם עובדים זרים יכולים להגיע ולעבוד בארץ בעבודות שונות כמו מטפלים, חקלאים, או כל עבודה מסוג אחר אשר דורשת בישראל הענקת אישור עבודה מסודר.
פעמים רבות נוצר מצב שעובדים זרים מגיעים לעבוד בארץ, ואינם מבינים את שפת העברית ומתקשים מאד בכל התקשורת הבסיסית בארץ, ועל כן אינם מודעים לזכויות עובדים זרים אשר מגיעים להם, מעסיקים רבים מעלימים זאת מהם אך כמובן שזוהי עבירה על החוק ועל כן לכל בעל עסק אשר מעסיק עובדים זרים יש להזהר מאותה אפליה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *