Browse By

כיצד נקבעות שעות סיעוד ביטוח לאומי?

קיבלתם כמות שעות מסוימת לצורך טיפול אישי בבית, ואתם רוצים להבין במה היא תלויה והאם ניתן לשנות אותה? המדריך התמציתי הבא יעזור לכם ללמוד את כל מה שצריך לדעת בעניין

גמלת סיעוד, המאפשרת לקבל סיוע בביצוע פעולות יומיומיות שונות, ניתנת למי שהגיע לגיל פרישה, גר בבית וזקוק לעזרה של אדם אחר. נכון להיום קיימות שש רמות של זכאות לקבלת קצבת סיעוד, שלפיהן נקבעות גם שעות סיעוד ביטוח לאומי. הרמות מושפעות מרמת התפקוד של מקבל הקצבה, וזו נקבעת בהתאם לניירת הרפואית, לשיחה טלפונית או לביקור בית. 

אדם שנמצא ברמה הראשונה למשל, יכול לקבל אחת מבין ארבע אפשרויות:

  • 5.5 שעות סיעוד ביטוח לאומי עבור טיפול אישי בבית. 
  • שירותים בשווי 9 נקודות, שאינם כוללים טיפול אישי בבית אלא שירותים משלימים ביקורים במרכז יום, מוצרי ספיגה, לחצן מצוקה וכדומה.
  • גמלת סיעוד שמשולמת באופן כספי, ומועברת אל חשבון הבנק של הזכאי. גובה גמלת סיעוד מושפע מהרמה שבה האדם נמצא.
  • שילוב בין כל האפשרויות שהוזכרו, בהתאם לצורך ולהעדפה האישית. אפשרות זו כוללת גמלת סיעוד בשווי מסוים, כמו גם מספר שעות סיעוד ביטוח לאומי. הכול בשקלול הרמה ומאפייניו האישיים של כל פונה.

לצורך ההשוואה, אדם הנמצא ברמה השישית, שהיא הגבוהה ביותר, זכאי לקבל 30 שעות סיעוד ביטוח לאומי בשבוע, שהן 26 שעות שבועיות למי שמעסיק עובד זר. בנוסף, באפשרותו לשלב גם את יתר האפשרויות, כפי שפורטו בדוגמה הקודמת.

האתגר המשותף לרבים מקרב הזכאים, קשור למימוש הזכאות ולעדכון הרמה העדכנית שבה הם נמצאים. אם אינכם מצליחים לעדכן את מצבכם או שאתם מתלבטים כיצד לעשות זאת, מומלץ לפנות לגורמים מקצועיים שיעזרו לכם בנושא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *