Browse By

ביטוח מקצועי – חשוב ביותר

בתור פועלים פשוטים במפעל מסוים אנו נוטים בדרך כלל להקל ראש בביטוח מקצועי, אותו אנו אמורים לקבל מבעל העסק.

ביטוח מקצועי בעצם מאפשר לנו לעבוד בעבדות המסוכנות ביותר ולשמור עלינו במקרה של תאונה או פגיעה חמורה במצב הפיזי או הנפשי שלנו. ביטח מקצועי כיום מוגדר כחובה בכל בית עסק ולו נגזרות רבות עובר כל אחד מאתנו, מהעובד הפשוט ועד למנהל שמעסיק אותו.

מהו ביטוח מקצועי?

ביטוח מקצועי מהווה עבור רובנו את ההגנה המושלמת עבור פגעים כלשהם, העלולים להתרחש במהלך או בדרך לעבודה בה אנו עובדים מדי יום. הרעיון שעומד מאחורי הביטוח המקצועי הוא היכולת של אדם שנפגע בתאונה כלשהי במהלך או בדרך לעבודתו לנהל חיים תקינים ונטולי דאגות עד אשר יירפא ממצבו ויוכל לחזור למקום עבודתו. כלומר, אם אדם נפצע במקום עבודתו, ברוב המקרים אין הוא יכול לחזור למקום עבודה לתקופה שעלולה להגיע עד מספר שבועות או חודשים. באם אין לאדם זה ביטוח מקצועי נוצר מצב  כי הוא עלול להיפגע בצורה ניכרת בכך שאין הוא מרוויח את משכותרו זמן רב – וכך הוא ומשפחתו עלולים להיכנס לקשיים כלכליים רציניים. בנוסף לכך, ביטוח מקצועי שכזה דואג לכך שעלויות הטיפול הרבות שעשויות להיגרר מטיפול בפציעתו לא יוטלו רק עליו, אלא ברובם ישולמו על ידי חברת הביטוח תוך מתן השתתפות אישית מבעל העסק ומהעובד עצמו.

ביטוח שומר עלינו ולכן משמעותי בחיינו

חשוב לציין כי ביטוח מקצועי אינו דבר שניתן להקל בו ראש, וככזה ישנם אנשים רבים המוסמכים לנכל את הביטוח המקצועי שלך ולדאוג כי תקבל את הכיסוי האידאלי עבור העבודה בה את מועסק. כמובן שביטוח מקצועי הוא דינמי מאוד וניתן לשנותו ולעצבו בהתאם לצרכיך האישיים. כך לדוגמא, ביטוח מקצועי עבור אדם אשר יושב במשרדו ועובד על גבי המחשב, יהיה ביטוח זול יותר אשר כולל פחות החזר כספי במידה ותתרחש תאונה קטלנית – זאת בגלל שהסיכוי לתאונה או פגיעה במקום העבודה של אותו העובד היא נמוכה מאוד. מנגד, אדם העובד בבניין, ומתעסק מדי יום בהרמה של משאות כבדים, ועבודה בתוואי שטח מסוכן ולא ברור יצטרך לרכוש ביטוח מקצועי רחב יחסית שכולל כיוסי על תאונות רבות ועזרה מידית בעת תאונה קטלנית.

הביטוח גם באחריותו של המעסיק

עוד חשוב לדעת כי גם על המעסיק מוטלת החובה לדאוג לכך שיהיה ביטוח מינימלי עבור העובדים שלו. מעסיק אשר מעסיק עובדים ללא ביטוח מהווה עבירה על החוק, שעלולה להסתיים בגזר דין קשה ולא נעים. חשוב שהמעסיק ידאג לכך שיהיה ביטוח מקצועי עבור פועליו גם מהסיבה שבמידה ומתרחשת תאונה כלשהי, חברת הביטוח דואגת גם לפצות את המעסיק ולכסות הפסדים כספיים שונים שנגררים עקב תאונה כלשהי.
אז אם אתם מועסקים בעסק כלשהו כרגע, ואינכם בטוחים אם יש לכם ביטוח מקצועי או באיזה היקף הביטוח שלכם, פנו לאחת מחברות ביטוחים על מנת להסדיר עניין זה. אנו ממליצים בחום למצוא את הביטוח המקצועי הטוב ביותר עבורכם על מנת לישון בשקט בלילות ולדעת שבעת צרה יש מי שידאג לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *